Ja! jag har läs och skriv svårigheter.

Yess det tänker jag ofta på nu.. Tänkte skriva lite här om mina skriv och läs svårigheter eftersom jag får så många komentarer på både fb och bloggen som tex lär dig svenska.. kanske ska börja lära dig stava innan du skriver nått, och massa såna saker. Ja jag har jätte svårt att stava och läsa.. plugga i huvudtaget.. Kan ju oxa vara ett skäl till att det har gått så snett för mig i skolan.. Jag sj mådde faktist sjukt dåligt över det ett tag när jag såg alla mina kompsar komma så långt fram i skolan och sj hade jag bara ig i allt... Och lärare och klass kompisar såg mig typ som dum i huvet eller bara lat.. Så är det verkligen inte.. Jag vill verkligen kunna stava och läsa.. Men det går inte.. Jag vet inte hur eller vrf men det bara blir så.. när jag tex gick i högstadiet och skulle sitta på en lektion och alla andra pluggade medans jag störde alla andra och pratade.. det va för att jag inte kan stava och kan jag inte jobba kan jag inte bara sitta still heller alltså måste jag verkligen ha varit en riktigt jobbig jävel i klassen.. Jag kan fortfarande vara ledsen över att det har gått så sjukt dåligt för mig i skolan.. och att jag aldrig kommer kunna nå nått annat en G i mina betyg.. sen tar det mäst att folk inte fattar att det finns fler som jag som har läs och skriv svårigheter och får komentarer på sig varje dag och påminner en om hur dålig man är.. vilket igentligen inte va nått jag valde.. vem skulle vilja vara " dålig " i skolan.. Och ska jag vara helt ärligt så kan jag bli riktigt ledsen fortfarande att få såna komentarer för det är nått jag aldrig kommer kunna ändra på även om jag stor pluggar i skolan.. vilket jag nog tror att alla vill nå oxå att man ska ta åt sig.. men det är ju klart att man gör det.  Jag tycker verkligen folk ska tänkta på det. Jag har bara blivit mer taggad när nån försöker kränka mig med massa onödiga komentarer och då vräker ur mig allt möjligt för att såra så hårt som möjligt tillbaka.. men har lärt mig nu att man ska behandla andra som man sj vill bli behandlad. därför svarar jag inte på era komentarer jag tar bara bort dom och försöker göra det som jag faktist tycker är kul. och ja jag mår mkt bättre av att konsentrera mig på att aldrig mer kränka nån vilket jag har gjort alldeles för många gånger och förlorat många vänner på. Alltså har jag helt lagt av att hålla på så. Klart jag blir riktigt förbannad ibland fortafande på dom som kränker andra och säger då en hel del saker till dom.. Men men jag vill bara ändra på mig och bli en "bättre" människa en vad jag va förut! Tack för att ni läste!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0