våga. låt ingen stå i din väg

Jag har känt mig grymt hopplös och dålig i en sån lång tid. Jag har inte direkt någon att prata med. Det är inte så att jag kan öppna mig och snacka om allt med mina föräldrar då jag oftast får hånfulla komentarer och blickar. Jag föredrar att bara vara tyst. Att försöka lite på egenhand. Men ibland är det ganska svårt när man är helt ensam. Som min viktuppgång.. Från 60 kg och nu till 77 kg. Jag känner mig ensam och har ingen som stöttar mig eller förstår hur dåligt jag har mått och mår över min vikt.. Jag har inte speciellt många vänner då jag aldrig vågar släppa in nån vilket är pågrund av mitt sjukt dåliga självförtroende. Innan jag vart mobbad i 9an va jag en jätte glad tjej. Hade många kompisar och hade jätte lätt att skaffa nya. Inga kill problem. Men sen kom allt påengång. Jag vart mobbad för nått jag inte alls hade sagt fick sms som " hej hur mår du då jävla fittjävel " osv och det va självklart ironiskt så mycket skit dom gjorde mot mig och även skrevs på internet. Jag va hemma i ett helt år. Min såkallade dåvarande pojkvän " S " Dom flästa fattar vem han är. Va hemma med mig efter skolan nästan varje dag och även sov där. Sedan när han stack till skolan va han med tjejer som mobbade mig och sa att vi inte va tsm och kallade mig både det ena och det andra. Han tillomed hade en närmare relation med en av dom som mobbade mig mäst. ( Jag har absolut inget imot henne nu ) Jag visste nästan hela tiden att det va så. Men jag va för svag för att lämna honom, Och det va inte direkt nått han vela heller ´han ville nog ha mig på sidan av om jag får säga det helt ärligt. Allt detta har satt sina spår och jag mår verkligen jätte dåligt en idag. Mobbning är verkligen nått som inte borde få finnas i huvudtaget. det har förstört mitt liv helt enkelt, det kommer alltid att sitta kvar. Och jag har verkligen inte vart den bästa sj. Men det är oftast dom som är mäst osäkrast mobbar andra för att må typ bättre. Dock mådde jag ännu dåligare inombords :S Jag har bestämt mig för att försöka ta tag i mitt liv. Skita i mina föräldrar och annat folk som försöker få ner mig. Och jobba med min vikt på egen hand och självförtoende. Hoppas ni har lyssnat och förstår på nått sådär iallafall. Tack för mig.


Kommentarer
Ida Jonsson <3

Jag finns för dej gumman <3

2012-06-13 @ 23:00:14
URL: http://idaeejonsson.blogg.se/
amanda <3

Det är svårt att stå ensam och ingen förstår en. Mobbing är verkligen hemskt, och jag själv har blivit trakasserad så jag vet hur det känns :(

Men allt kommer bli bra, jag tror på dig tjejen! kram!

2012-06-15 @ 16:51:06
URL: http://amandamj.blogg.se/
Anonym

Vet själv hur det är gällade det med vikten.. Skit i vad andra tycker och tänker och kör ditt egna race :). Jag själv har svårt med att gå ner i vikt men försöker verkligen, och ibland kan man känna sig väldigt ensam och som att ingen alls har någon aning om hur pass dåligt man faktiskt kan må pågrund av ens vikt och hur ens kropp ser ut.. Men du ska veta att du är inte ensam om att känna som du gör! Och du ska veta att du är fin som du ser ut nu och du skulle inte alls behöva gå ner i vikt enligt mig :) fast jag vet också att man gör det för att man själv ska bli nöjd och kunna tycka om hur man ser ut.

Stå på dig du är fin som du är! :)

2012-06-15 @ 19:47:52
Malin

Jag som kommenterade ovanför, min msn har du här om du skulle vilja prata med någon som kanske känner lika dant :).

2012-06-15 @ 19:49:32
Anonym

Om du nu är emot mobbning så mycket, varför ger du blickar åt tjejer du inte ens känner då? patetiskt.
Sitter och pratar på bussen och kollar på personen ni pratar om. Lite dubbla budskap, va?

Svar: Om du nu är anonym så är det ganska svårt att ens veta vad du snackar om?^^ och för det första så tror ofta folk att jag ger dom blickar fast jag inte gör det:) men antadligen har den person gjort något jävligt dumt för att jag ens ska bry mig? Och då sitter jag inte och smyger om vad jag tycker och tänker då får den personen gärna höra utan att jag bryr mig! För skit snack är inget jag håller på med längre! Jag är öppen för vad jag tycker! Men du kan vell gärna berätta vad det rör sig om och vem du är så kan jag ge dig ett bättre svar:) tack för komentaren:)!(y)
Hanna Hjelm

2012-06-25 @ 09:58:50
Anonym

Jag behöver inte vara anonym. Men ser heller ingen anledning att inte vara det. Min mening med kommentaren är inte att du ska veta vem jag är, utan att förmedla hur jag inkl andra tjejer uppfattar dig. Varsegod! ;)


Svar: None
Hanna Hjelm

2012-06-26 @ 10:02:15
Hanna Hjelm

Svar till anonym! Ursäktar att svaret inte kom fram så skriver här istället! För det första hur skulle det se ut om jag bryr mig över hur du vem du nu är uppfattar mig när detr fel? Folk tror jag kollar snett på dom fast jag inte gör det:) och vrf inte fråga mig på plats istället för att kolla upp min blogg och sen framstå som. Anonym... Jag kommer aldrig ta dig riktigt seriöst då;) men jaja jag bryr mig inte eller tänker lägga ner mer energi på en anonym person som påstår nått som inte är sant:) ha det så bra:)!

2012-06-26 @ 12:47:32
Anonym

Okeeeeej! Nä, uppenbarligen bryr du dig inte när du svarar på kommentarerna. Sen om du bryr dig eller inte är något jag struntar i. Jag har fått sagt mitt och du har läst det. Då är jag nöjd! Ah, detsamma! : D

Svar: Tycker fortfarande du är en riktigt feg och töntig person som framstår som anonym :D Haha....^^
Hanna Hjelm

2012-06-27 @ 17:12:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0