God kyckling gryta ( LCHF )

Gjorde en super god kyckling gryta med vanliga kyckling lår ( föredrar fileer.. ) Men hada iallafall : Grädde,Chillie,svamp,paprika,kryddor,lök och kycklingen! Kokade ihop allt tillsammans! Men stekte först alla grönsaker och kyckling bitarna. Sen ner i en stor kastrull och häva i lite vatten och grädde så det täcker kycklingen helt. Viktigt att kycklingen inte är blodig! Finns jätte mycket bakterier i kyckling så se till att det är riktigt tillagad! Ja och när det har kokat i ca 1 timme 1 och en halv så ska det nog vara klart det får man kolla efter sj!



Kommentarer
Maya

Hej! :) Jag tänkte bara fråga om hur du tycker lchf-dieten funkar. Har provat många, inte enbart för viktminskning utan även för hälsan (som jag knappast har). Men jag älskar mat och smaker så det har varit skitsvårt att få någonting att funka. Allting har ju handlat om att äta mindre av allt eller knappt något alls.

Skulle du säga att det kostar mycket att gå på dieten, och mår du bra av den?

Svar: Hej!:) jag mår bra av att gå på LCHF dieten! Jag blir mycket piggare! Och känner mig ja vad ska man säga typ friskare i kroppen! Lchf är ju enbart fett och man äter inget med socker i.. Första två veckorna kan vara svåra för att man inte får något socker i sig.. Men sen släpper det! Många går ju på lchf för att må bra inte bara för att gå ner i vikt!:) dyrt vet jag inte det beror vell på hur man lägger upp det.. Men jag lägger ner ungefär 1000 kr i månaden som går till mat och då köper jag så att jag kan göra mycket och frysa in i portskoner ( stavning ) men tex att ta kanske 5 stora kyckling filéer och göra nån lchf gryta! Med typ blomkåls mos till! Det kan ju bli ungefär 5-6 port och bara det kanske ligger på 60-70 kr!:) hoppas det hjälpte lite! :)
Hanna Hjelm

2012-06-26 @ 00:30:43
URL: http://nattstad.se/mayaz


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0