GI äger!

GI äger! Jag mår så sjukt bra av det! Och jag känner verkligen att jag går ner i vikt. Nu fattas bara gymmet:) Men i veckan så sätter jag och mamma fart! Tänkte lägga ut lite fakta om GI metoden:)

GI-Metoden

GI-Metoden har blivit mycket populär i Sverige. Vi ger dig grunderna till hur GI-metoden fungerar, svarar på de vanligaste frågorna och länkar till djupare information.

GI-metoden bygger på Glykemiskt Index, som är ett mått på hur snabbt kolydrater i ett visst födomämne bryts ner av kroppen. Ju högre GI desto snabbare bryts de ner och ju lägre desto långsammare. Du kan använda GI-kost / GI-metoden till att få en sundare kosthållning och gå ner i vikt. 

Fanns inte så mkt fakta! Men det handlar om att bara äta typ fett och inte blanda med socker.. Och det finns både fett och socker i Potatis,Pasta,bröd,ris och allt sånt! För att göra det kort! Sallad med en fin köttbit så ska du få se kilon rasa sen:)
Här är några som har gått ner i vikt genom GI metoden:)! Jag bara tipsar och hoppas detta intresserar er! För det funkar verkligen:) Lycka till!






(YYYYYY)



Kommentarer
Malin

Kanske vore värt att testa det! :)

2012-01-15 @ 21:53:11
ee

haha, du vet att de är kolhydrater i potatis och bröd mm. inte socker och fett. och det är kolhydraterna som man inte ska äta enligt GI..

2012-01-19 @ 20:38:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0