Diet-Muffins!

200g äggvita (6 stora)
2,5 dl kallt vatten
25-30g flytande sucketter
100g kruskakli
20g kasein (jag använde Hy-Pro banan)
10g fiberhusk
5g bakpulver
15g hela linfrön
5-10g kanel

Vispa ihop alla ingredienser och fördela i muffinsformar (12 normalstora) eller en stor form. Det vill gärna fastna så använd silikonform om du har det. Grädda i 200 grader 30-40 min.

Endast 30 kcal per muffin!:D Ca 5g protein, 2g kolhydrater och 0,5g fett.
Perfekta som mellanmål under dieten :o) Dock ska man nog inte äta för många med tanke på det extremt höga fiberinnehållet, tror magen protesterar då...
Här kan man absolut experimentera med en massa olika smaker på protein och krydda, samt tillsätta bär, frukt eller nötter!

ska tästa nån dag:D!


Kommentarer
Ida

sv; hehe okej :) jag vill bara att de ska stå wwww.idahkrantz.blogg.se :P hehe. men adda min msn så du kan skicka den då? :P

2011-04-14 @ 18:57:34
URL: http://idahkrantz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0