Vad vi gör på Hr

Hej jag tänkte visa lite vad vi gör på HR i köket:) Maten va det ett tag sen vi lagade men jag lägger upp den bilden oxå:) Och på den bilden är det, Grillade antreco spett ( kött ) Men Riven Potatis och morötter kallas för råkaka:) Som man blandar ihop och lägger på ett bläck, In i ugnen och ut och skära upp i fina bitar:) Sen är det en Dragon sås i en vit porslin bägare som ligger på talriken , Och Dragonsåsen smakar nästan prisis som Bea sås man köper fast mkt godare, och den är dekorerad med Rosenpeppar:) ( smakar inte blomma )!:P Och lite rocula sallad tror jag det heter.. Och sen när allt ligger på talriken dekorerar vi med lite söt soja runt om maten som passar bra till potatisen och Köttet;)! Det ser mums ut va?:) Ursäkta min stavning)

Sen idag bakade jag och Alex Is Choklad:)! Då smälter man bara stark Choklad skulle tippa på att det är 80% i den Chokladen vi hade:) Men smakar inte alls så stakt när det är klart:) Aa smälter Chokladen och Cocos smör i en bunke som ligger över en kastrull med vatten i som ska koka..:) Så att den varma ångan kommer upp under bunken, om man har direkt i kastrullen så är det lätt att det blir bränt:S.. Svårare en så är det inte:) Och det ska vara 200 gram Choklad och 150 Gram Cocos smör:) Smält och häll upp i Is Choklad bägare:) Finns speciella till det:)




mmmmmmmmmmmmmmmmm!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0